Under en autorotation ledte en for sen og/eller utilstrækkelig udfladning i kombination med en fremadrettet flyvehastighed til et havari.
Under en spilstart hønsede svæveflyet og krængede op til 60° til venstre, før det ramte banen og havarerede.
Udfældning af luftbremserne i meget lav højde, under en spilstart, medførte, at svæveflyet ramte jorden i en stejl vinkel.
En krævet længere startdistance end den til rådighed værende startdistance ledte til flyets kollision med nærtstående træer og til havariet.
De aktuelle vindforhold influerede sandsynligvis på håndteringen af svæveflyet under slutindflyvningen. Dette resulterede i at svæveflyet havarerede i starten af banen.
Under landing ramte svæveflyets venstre vingetip et parkeret fly, og svæveflyet havarerede.
Under stigning og ved aktivering af varmesystemet oplevede piloterne hvid røg i kabinen.
I forbindelse med en spilstart fik venstre vinge kontakt med banen og svæveflyet havarerede.
Under kørsel til bane i brug, kolliderede flyets højre vinge med en parkeret varevogn. Kollisionen indtraf i Roskilde Lufthavns hangarområde og i mørke.
Under en selvstart samlede svæveflyet spilwiren op. Efter svæveflyet kom i luften, var piloten ikke i stand til at opretholde flyvehastighed og -højde, og svæveflyet havarerede øst for flyvepladsen.