Principper for god kommunikation og dialog
Vi ønsker at være tilgængelige for eksterne interessenter.
Havarikommissionens principper for god kommunikation og dialog følger og understøtter kommissionens værdisæt.
- Vi går i dialog og skaber fælles resultater
- Vi er hjælpsomme og imødekommende i telefonen, på skrift eller personligt
- Vi gør, hvad vi siger - og vi siger, hvad vi gør
- Vi er alle ambassadører og har øje for Havarikommissionens image
Prioritering af kommunikation
Havarikommissionen prioriterer sin kommunikation med presse og medier ud fra følgende kriterier:
- Undersøgelser, hvor Havarikommission er den ansvarlige undersøgelsesmyndighed
- Undersøgelser, hvor Havarikommission bistår den ansvarlige undersøgelsesmyndighed
- Generelle forespørgsler vedrørende emner relateret til Havarikommissionens arbejdsområde
- Øvrige forespørgsler
I forbindelse med en høj arbejdsbelastning og/eller uden for kontorets åbningstid kan Havarikommissionen vælge at nedprioritere sin kommunikation med pressen.
Kontakt
Henvendelser fra pressen og medierne bliver behandlet hurtigst muligt.
Alle medarbejdere i Havarikommissionen kan udtale sig til pressen om faktuelle forhold indenfor eget fag- og ansvarsområde.
Alene ledelsen for Havarikommissionen kan udtale sig til pressen om overordnede organisatoriske og politiske forhold.
De almindelige regler for ytringsfrihed og tavshedspligt gælder - også i kommunikation med pressen. Tavshedspligten er afgørende for, at vi kan indhente nødvendig viden i undersøgelsesarbejdet og dermed identificere mulige forbedringer af sikkerheden.
Inden for normal kontortid kan Havarikommissionen kontaktes på telefon +45 33 14 70 80 eller via e-mail.